Відділ освіти
Жашківської міської ради

Мережа закладів освіти

Дошкільна освіта

        Організація роботи дошкільних закладів освіти спрямована на реалізацію основних завдань для забезпечення якісної та доступної освіти. Збережено мережу дошкільних навчальних закладів, їх діє  8, в яких функціонує 33 груп.

Дошкільною освітою охоплено 851 дітей віком від 3 до 6(7) років, що становить 77%. Передбачено обов’язковість дошкільної освіти дітей п’ятирічного віку. У 2017 – 2018 навчальному році їх було 196 осіб. На сто місць виховуються 128 дітей. Черги на влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади немає.

       Всі заклади укомплектовані педагогічним та обслуговуючим персоналом. Освітній процес здійснюють 83 педагогічних працівників, з яких 33 (52%) мають вищу педагогічну та дошкільну освіту, 50 (48%) – середньо – спеціальну.

       На сьогодні всі заклади дошкільної освіти забезпечені комп’ютерною технікою та  підключені до мережі Інтернет.

       У всіх закладах створено сприятливі умови для перебування, виховання і розвитку дітей шляхом осучаснення матеріально – технічного обладнання закладів. Належна увага приділена створенню в групових осередках предметно-ігрового середовища, яке б задовольняло потреби вихованців та відповідало вимогам Базового компоненту дошкільної освіти, програми «Дитина» за якою будуть працювати заклади освіти у 2018 – 2019 н.р..

       На харчування однієї дитини в день витрачалося 30 грн.. Фізіологічні норми харчування по основних продуктах виконано на 98%.

       Медичне забезпечення на належному рівні, у всіх  дошкільних закладах освіти працюють медичні сестри.

       Зусилля відділу освіти Жашківської міської ради та директорів дошкільних закладів спрямовані на удосконалення матеріально – технічної бази, збільшення контингенту вихованців, покращення умов виховання дітей,  виховання здорової та компетентної особистості.

 

Загальна середня освіта

        У 2017/2018 навчальному році в об′єднаній територіальній  громаді функціонувало 7  освітніх закладів, у яких навчалося 2080  учнів шкільного віку, зокрема: закладів  освіти І-ІІІ ступенів – 6,  закладів освіти І-ІІ ступенів – 1.

       У минулому навчальному році 106 учнів здобули повну загальну середню освіту, з них 4 нагороджено золотими медалями, 4- срібною. 209 учнів здобули базову середню освіту, 15 з них отримали  свідоцтва з відзнакою.

        Для дітей із особливими освітніми потребами  відповідно до рекомендацій обласної психолого - медико- педагогічної  консультації   та  заяв батьків  було організовано індивідуальне   ( 12 учнів)   та інклюзивне навчання   5  учнів)  у 2 – х  закладах  загальної середньої освіти району.

        За попередніми даними, вперше сядуть за парти 243 першокласники, із них у сільській місцевості – 27.

        1 вересня 2018 року всі першокласники прийдуть до Нової української школи. Найголовніше – ці діти навчатимуться за новим стандартом початкової школи і отримають якісно новий зміст освіти. Однак, щоб цей проект повноцінно реалізувати, окрім підготовки вчителів, потрібно також створити необхідне навчальне освітнє середовище. У зв’язку з тим, що в шкільному житті зросте частка групової ігрової, проектної і дослідницької діяльності, мають бути урізноманітнені варіанти упорядкування освітнього простору. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання.

       Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.

       Школа українська буде успішна, якщо в неї прийде успішний учитель. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.

Згідно з  Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах реалізації  Концепції «Нова українська школа» та стратегії реформування початкової освіти 11 учителів, які навчатимуть учнів 1- х класів у 2018/2019 навчальному році, взяли участь у тренінгах та очних сесіях  на базі ЧОІППО із проблеми «Особливості реалізації  концептуальних засад Нової української школи». Усі вчителі початкових класів, психологи, а також директори і заступники директорів із навчально-виховної роботи пройшли онлайн курс  для вчителів початкової школи на освітній платформі EdЕra  та отримали сертифікати.

Зовнішнє незалежне оцінювання

      Для кожної країни найбільшу цінність становлять освічені люди, які знайшли своє місце в житті, сповна реалізували власні творчі й професійні можливості, інтелектуальні та організаторські здібності. Саме вони є головним рушієм прогресу у всіх сферах діяльності суспільства і держави.

      У сучасних умовах розвитку освіти кожен педагог, який  усвідомлює потреби сучасного суспільства і власну відповідальність за якість надання освітніх послуг не тільки перед державними органами, а перш за все своїми учнями, їхніми батьками та колегами-педагогами, намагається  зробити все можливе для розкриття та розвитку  здібностей, талантів і можливостей кожної дитини. Одним із інструментів стимулювання творчого самовдосконалення  учнівської молоді  є підготовка та участь у Всеукраїнських олімпіадах з навчальних предметів, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

      У 2017/2018 навчальному році було проведено  учнівські олімпіади. У ІІІ етапі всеукраїнських  учнівських олімпіад з навчальних предметів  взяли участь  - 25  учнів із усіх закладів загальної середньої освіти району, із них – 2 отримали дипломи   за 2 призове місце,3 – за 3 призове місце. По загальному рейтингу – 22-23

        Було представлено- 13 науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України, призери – 2 учні.

       Одним із пріоритетів галузі освіти України сьогодні  є ЗНО, яке упродовж останніх років стало однією з ефективних систем оцінювання навчальних досягнень учнів, що дозволяє провести відбір для вищих навчальних закладів.  І не потрібно вже переконувати всіх учасників освітнього процесу, що результати ЗНО якості освіти є основою для вироблення освітньої стратегії і тактики, оцінювання роботи кожного закладу освіти  району в цілому і кожного учителя зокрема.

       Аналіз цьогорічних результатів ЗНО з української мови свідчать, що знання  значної частини випускники шкіл  не відповідають  вимогам сьогодення. У 2017/2018 н.р   ЗНО з української мови здавали  96,2 % випускників   закладів освіти Жашківської ОТГ. Усім випускникам результати ЗНО зараховані як результати ДПА за освітнім рівнем повної загальної середньої школи.

       Упровадження ЗНО в освітню систему держави дає змогу реалізувати принцип «рівний доступ до якісної освіти». Незалежне тестування дає можливість побачити якість знань випускників, результати навчальної діяльності кожної школи та її педагогів.А отже, виконує функцію одного з інструментів моніторингу стану шкільної освіти взагалі та якості освіченості випускників навчальних закладів з основних предметів.

             У 2017/2018 навчальному році державну підсумкову атестацію у закладах освіти ІІІ ступеня було проведено у формі зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів: української мови,  математика або історії та ще одного предмета за вибором учня.

        В об′єднаній   територіальній громаді  ЗНО з української мови здавали 107 випускників,  математики - 39 випускників,  історії України - 80 випускників,  іноземної мови – 30 випускників, біології- 42 випускники, географії – 35 випускників, хімії – 13  випускників, фізики – 10 випускників.

       Для  складання ЗНО учнями 11 класів   ЗО громади  було організовано  безкоштовне підвезення до пунктів тестування (м.Умань та м.Біла Церква)- 21180 грн

     Учні активно брали участь у конкурсах, олімпіадах районного, обласного, всеукраїнського,міжнародного рівнів учнів ЗЗСО Жашківської міської ради за 2017-2018 н.р.

  • олімпіадах районного та обласного рівнів (СПШ №1 гідно представляла громаду в області на олімпіаді з правознавства, біології, інформатики).

У конкурсах наші учнітакож відзначилися на обласному рівні:

  • І місце з української мови (СПШ№1)
  • І та ІІІ місце у конкурсі читців поезії (ЗЗСО№2)
  • ІІ місце з історії (ЗЗСО№3)
  • ІІІ місце в конкурсі Юні друзі пожежників (ЗЗСО№5)

всеукраїнського рівня:

  • І місце – англійська мова  (СПШ№1)
  • І місце – з пауерліфтингу та окремих вправ виборола команда Скибинського ЗЗСО
  • ІІ місце  - конкурс «Барви слова» (ЗЗСО №5)
  • ІV місце – конкурс з історії (Литвинівський ЗЗСО)

На  конкурсах міжнародного рівня гідно представляли учні Скибинського ЗЗСО (фестиваль Гуцульська родина – 2018), Литвинівського ЗЗСО (міжнародний конкурс з українознавства)

Позашкільна освіта

     Навчально-виховний процес закладу був організований безпосередньо     в БДЮТ, МАН, ДЮКФП та на базі  7 закладів загальної середньої освіти  громади.

        В 2017-2018 навчальному році  функціонувало – 35 гуртків, охоплено 1405 учнів. При  БДЮТ продовжила роботу  МАН.

  • В БДЮТ працює 21 гурток, 62 групи, в яких займається 1185 дітей.

   Участь у конкурсах, акціях різних напрямків:

   Міжнародного рівня- 175 нагород;

  Всеукраїнського рівня-871 нагорода;

  Обласного рівня-138 нагород .

       Кількість народних, зразкових колективів: 1 (Народний хореографічний    колектив «Едем»- кер.Бакуменко В.С.), 1 (Зразкова студія м’якої іграшки «Казковий світ іграшки»- кер. Шевчук Л.В.)

ДЮКФК має такі досягнення:

  • 2 місце в обласному  огляді  конкурсі на  кращу  постановку в навчально- виховній роботі.
  • Бокс –переможці  обласних та учасники Всеукраїнських  чемпіонатів
  • Кінний спорт – Криворучко Юлія – виконала норматив  майстер спорту України.
  • Панкратіон- переможці чемпіонату  Київської області  та призери України. В Будапешті Цвігун Аліна  отримала кубок світу ,а Полотняк Олег – ІІ місце.
  • Дзюдо- 31 змагання, 165 медалей в чемпіонатах  та Всеукраїнських турнірах
  • Шахи –проведено 2 турніри .
  • Керівник закладу Мазур Д.В.- дворазовай  чемпіон світу з пауероліфтингу

                     

Інклюзивна освіта

       Інтегрування дітей із обмеженими можливостями здоров’я в загальноосвітній простір України як один із напрямків гуманізації всієї системи освіти є визначальним пріоритетом державної політики і полягає в створенні умов для здобуття учнями якісної освіти відповідно до їхніх здібностей та індивідуальних можливостей. Головною метою інклюзивного навчання і виховання є створення умов для особистісного розвитку, творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими потребами.

       Всі учні з інвалідністю, які навчаються у закладах загальної середньої освіти , мають індивідуальні програми реабілітації, відповідно до яких здійснюється системна комплексна реабілітація. При цьому забезпечується запровадження інноваційних освітніх технологій, в основу яких покладено принципи врахування інтересів дитини з особливими освітніми потребами, включення таких дітей у загальну діяльність спільно з їхніми здоровими однолітками.

      У 2017/2018 навчальному році в 2ЗЗСО було організованонавчання за інклюзивною формою де навчалося 2 учні. Із метою забезпечення кваліфікованої допомоги у засвоєнні навчального матеріалу учнями з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах у двох закладах  уведено 2 посади асистента учителя.

                      Для придбання  дидактичних матеріалів  було виділено   субвенцію на суму – 14278грн.