Рубрика «Слово про педагога». «Підготуй учня, в якого зможеш навчитися сам».
Важко уявити життя людини без математики. Вона застосовується в техніці, економіці, торгівлі, землеробстві, медицині. Тому математика грамотність, що полягає в умінні застосовувати математику для розв’язування життєвих завдань, потрібна всім. Саме в школі потрібно навчити учнів виконувати розрахунки при покупках , підраховувати витрати при підготовці до туристичного походу, справедливо розподіляти фізичні навантаження на тренуваннях, навчити робити обчислення при ремонті будівлі, розумно розподіляти витрати при користуванні мобільним зв`язком і багато чому іншому.
Вчителі математики - люди, які закладають фундамент технологічного майбутнього України. Творчим, ативним педагогом є Подолян Олег Миколайович, який працює вчителем математики в Конельській філії І-ІІ ступенів Соколівського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів Жашківської міської ради.
Методичною проблемою Олега Миколайовича є: "Формування інформаційно-комунікаційної компетентності в учнів на уроках математики та інформатики".
Олег Миколайович упевнений в тому, що завдання сучасного вчителя – не лише дати знання відповідно до навчальної програми, але сформувати в учнях життєво важливі навики роботи з інформацією: пошуку, збирання та опрацювання необхідних даних і відомостей, вміння ефективно взаємодіяти, зберігати та презентувати результати своєї роботи. Високий рівень інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКкомпетентності) вчителя математики, інформатики стає запорукою ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій в закладі, є одним з найважливіших показників успішності його діяльності і одночасно необхідною передумовою для подальшого підвищення рівня його професійної компетентності. Тобто сприяти формуванню творчої особистості, яка вміє творчо мислити та діяти, спілкуватися та знаходити правильні рішення в процесі своєї діяльності. Тому педагогічне кредо, Олега Миколайовича – «Підготуй учня, в якого зможеш навчитися сам».
В контексті сучасної школи вчитель повинен не тільки знати, а й вміти застосовувати сучасні форми та методи навчання дітей. В процесі роботи, а викладає Олег Миколайович і математику, і інформатику у 5-6 класах, вчитель намагається впроваджувати інноваційні технології – визначати зміст матеріалу та завдання, підбирати інтерактивні методи навчання, намагається забезпечити демократичний тип спілкування учнів.
На своїх уроках застосовує різні технології інтерактивного навчання. А також проєктно-орієнтовану, групову технології навчання, де діти самостійно створюють та заповнюють шаблони із різноманітних тем. Працюючи над такими проєктами, діти в групах опрацьовують думки, позитивно спілкуються та вчаться нести групову та індивідуальну відповідальність, стаючи впевненими, всебічно розвиненими, мислячими і творчими. Наприклад, проводячи в рамках тематичного тижня різноманітні вікторини , використовує платформу Kahoot. Також учні Олега Миколайовича – активні учасники математичного конкурсу «Кенгуру».
Досвід показує, що для дітей основної школи цікавим є такий вид діяльності, як переосмислення інформації через графічні схеми і таблиці.
Велике значення приділяє самоосвіті: проходить курси, вебінари, семінари, бере активну участь у конкурсах педагогічної майстерності. Ось і в цьому році виборов ІІІ місце у конкурсі на кращу серію цифрових ресурсів «Інноваційний пошук освітян Черкащини» за електронний освітній ресурс із теми «Математична грамотність учнів 5-6 класів – як одна з десяти ключових грамотностей Нової української школи. Підготовка до тематичного оцінювання». Бере участь у різноманітних вебінарах, відео конференціях, публікується та розміщує свої розробки на освітніх платформах («На урок», «Всеосвіта»).
Педагогічний та учнівський колектив вітають Олега Миколайовича, щиро бажають творчих успіхів та ніколи не зупинятися на досягнутому.
Методист Соколівського ОЗЗСО І-ІІІ ступенів
Г.П Йовенко